Zo zorgt jouw content voor meer klanten

Zo zorgt jouw content voor meer klanten!

Welke ingrediënten in jouw content zorgen voor meer klanten? In dit gastblog van Justine van der Velden ontdek je dé tips waardoor dat wat jij deelt voor meer klanten zorgt.

Zo converteert jouw content wel!

Wat moet ik nu weer delen op social media, in mijn blog of op Pinterest? Contentcreatie voelt soms als een never ending story. Elke dag of week weer iets nieuws bedenken.

En de meeste ondernemers weten wel: It’s part of the deal. Als je niet zichtbaar bent, niet van je laat horen, niet laat zien wat je waard bent, dan weten ze niet dat je er bent. Immers: als ze je niet kennen, kunnen ze ook niet van je kopen.

Als je dan aan de slag gaat met je content is het natuurlijk wel fijn als het werkt. Dat je meer klanten krijgt, want dat is uiteindelijk het doel. Dat motiveert om door te gaan en zorgt ervoor dat je jouw doelen haalt. Daarom in dit blog 3 ingrediënten voor jouw content waarmee je meer klanten trekt.

“Immers: als ze je niet kennen, kunnen ze ook niet van je kopen”

Waarom kiest een klant voor jou?

Laten we eerlijk zijn. Klanten goed helpen, dat kunnen anderen ook. Handige tips delen ook. Inspelen op de behoefte, de klantvraag centraal zetten. Vaak doen we dat allemaal redelijk tot goed. Maar als we ons allemaal op een soortgelijke klantbehoefte richten en zeggen dé oplossing te hebben: wat is dan het verschil? Wie moet die klant dan kiezen?

Producten zorgen niet voor connectie

Producten zorgen niet voor connectie, relaties zorgen voor connectie. En voordat jij een relatie met iemand aangaat, een aankoop doet, wil je weten: wie is diegene? Wat heb ik aan hem? Wat straalt hij uit? Doet hij wat hij zegt? Wat vindt hij belangrijk en past dat bij wie ik ben?

Laat zien wie jij bent in je marketing en communicatie

Content slaat aan en converteert als mensen jou zien. Als ze ontdekken dat jij past bij wie zij zijn en bij wat zij belangrijk vinden. Hoe laat je jezelf zien zodat klanten ook van je gaan kopen?

Zo zorgt jouw content voor meer klanten. Wat is goede content om te maken. Hoe doe je dat?

Hieronder 3 tips voor meer klanten

Tip 1: Deel jouw missie

Als je weet wat jouw missie is, sta je stevig in je schoenen én in je business. Je hebt focus en bent overtuigd van waar je voor gaat. Je verhaal wordt scherper en overtuigend. Dat trekt aan.

Opdracht: Zorg dat je missie helder is en deel deze. Je hoeft hiervoor niet gelijk een prachtige volzin te hebben waar je maanden op kauwt. Een missie streef je na in stapjes. Met elk stapje dat jij zet, draag jij meer en meer uit waar je voor gaat. Wacht dus niet te lang met het delen van je missie. En doe het lekker op jouw manier.

Tip 2: Deel jouw waarden

Identiteit is alles voor mensen. Wie ben jij en wie ben ik? Wat draag ik uit en wat zeggen mijn keuzes over mij? Maak je identiteit zichtbaar en mensen weten wat ze aan je hebben. Dit doe je onder andere met jouw waarden. Daarmee vertel je wat jij belangrijk vindt, waar mensen op kunnen rekenen. Het vormt je belofte en je gedrag.

Opdracht: Bepaal je waarden, max. 4, bij voorkeur 3. Hoe scherper, hoe duidelijker je laat zien wie je bent. Neem deze waarden als uitgangspunt bij jouw content en zorg dat – wat je ook deelt, tips, kennis, aanbod – deze waarden terugkomen in je content. Niet door ze te noemen, maar door ze te laten zien.

Denk jij: Dat mag nog wel wat scherper, mijn missie en mijn waarden, check dan de vooral de website van Justine!

Tip 3: Gebruik de juiste ‘tone of voice’

Met jouw ‘tone of voice’ vertel je mensen direct wie je bent, zonder het te zeggen en ongeacht waar jouw content over gaat. De manier waarop je het zegt bepaalt of mensen het verstaan en reageren.

Ben jij een direct, rechttoe rechtaan type: gebruik directe taal. Ben jij rustig en is vertrouwen belangrijk voor jou: schrijf toegankelijk en wees open en eerlijk. Ben jij een type dat gaat over easiness en fun? Dan mogen je teksten luchtig zijn met een vleugje humor. Neem jij niet zomaar alles voor zoete koek aan? Dan mag je anderen prikkelen met je teksten, hier en daar met wat ironie omrandt.

Als jouw toon past bij wie jij bent, weten mensen wat voor type ondernemer of merk jij bent en voelen ze direct: dit spreekt mij aan. Of niet, en ook dat is goed. Want zo segmenteer je direct op klanten. Hoe meer mensen afvallen, hoe groter je bereik wordt onder de mensen die wel bij je passen.

Hoe bepaal je welke tone of voice bij jou past?

Belangrijk aan jouw tone of voice is dat deze authentiek is. Dat deze echt past bij wie jij bent. Voorkom dat je jouw toon aanpast aan wat gebruikelijk is in jouw branche of aan jouw klant.

 

Opdracht: Ben je benieuwd welk karaktertype jij van nature bent en hoe je dit kunt gebruiken in je marketing en business voor meer klanten en groei? Doe dan de gratis karaktertest voor ondernemers en gebruik de uitslag in jouw content.

BONUSTIP: Zoek je praktische tips voor je content? Check dan de gratis contentgids van Justine.

Checklist Boost jouw business met Pinterest. Pinterest voor bedrijven de tips voor een kick-start.

Zet de eerste stappen metPinterest

Schrijf je in en download meteen mijn checklist!

Inschrijven nieuwsbrief

Inschrijving is gelukt! Check je email, ook je spam!!

Pin It on Pinterest

Share This