Makkelijk content creëren doe je zo Content als basis voor een betere vindbaarheid. Makkelijk content creëren doe je zo.

Makkelijk content creëren doe je zo!

Boost jouw business Podcast aflevering #2

 In deze podcast vertel ik je meer over makkelijk content creëren en waarom het zo belangrijk is!

Hoe word ik beter zichtbaar en vindbaar?

De struggle van iedere ondernemer. Hoe word ik beter zichtbaar, vindbaar en hoe krijg ik meer klanten? Natuurlijk zijn er meerdere wegen die leiden naar Rome. Maar een weg die ik bij al mijn bedrijven gevolgd heb en die mijn klanten ook veel succes opleveren is gebaseerd op het hebben van een goede basis met goede content.

De basis is jouw website

Die basis is jouw website. Op die website heb jij de ruimte om te laten zien wie je bent en wat je doet. Ruimte voor een blog, video, je producten of zelfs je podcast.

Maar hoe ingewikkeld is het om consequent op te komen dagen?

Om iedere dag of week content te maken? Hoe zorg je ervoor dat makkelijk content creëren ook bij jou lukt? In deze podcast deel ik een aantal tips die mij hebben geholpen en die jou ook zeker gaan helpen!

Eerst de definitie van content

In de dikke van dale staat het als volgt:

Het geheel aan informatie, inhoud dat een organisatie middels communicatie op haar omgeving wil overbrengen.

Dat kan dus echt vanalles zijn: die post op Instagram, een nieuwsbrief, een product- of salespagina, een artikel, een blog of video.

Vandaag wil ik het in eerste instantie vooral hebben over duurzame content. Content wat jij maakt met een lange houdbaarheid. Daar ben ik namelijk een groot voorstander van.

Laten we eens gaan kijken hoe je ervoor kan zorgen dat dit makkelijk gaat en dat content ook nog eens voor meer klanten gaat zorgen.

Stel jezelf de volgende vragen:

  • Hoe en waar kan ik consequent opdagen en content blijven maken?
  • Wat gaat me gemakkelijk af? Is dat schrijven, een video opnemen of misschien wel een podcast opnemen?
  • Hoe kan ik voor een routine zorgen? Wat kost me het minste moeite?

Voor mij geldt dat ik altijd mijn blog op mijn website zet omdat dit het enige platform is wat daadwerkelijk van mij is! Alle video’s die ik ooit heb gemaakt staan niet alleen op YouTube maar ook op mijn website en de podcast die ik maak gaat ook op mijn website.

Content op je website is waardevol voor vindbaarheid

Dit is namelijk ook mega waardevol voor je vindbaarheid, je kan er jouw potentiële klanten naar verwijzen en er daar klanten van maken. Plus het is houdbaar! Het is een soort bibliotheek met jouw kennis, tips, ideeën. De manier om aan je know-like-trust te bouwen.

Jij hebt hier ook altijd de controle over. Hoe het eruit ziet, wat je erop zet enz. En ik als control freak vind dat ook mega belangrijk.

Ik kwam laatst nog een super interessant blog van Jenna Kutcher tegen. Dat is een Amerikaanse onderneemster. Erg populair en succesvol. Go check her out als je haar nog niet kent.

Zij heeft naast haar blogs en podcast over business ook persoonlijke blogs.

Het creëren van een merk rondom jezelf

Zij gelooft in het creëren van een merk rondom jezelf. En jij bent niet alleen de (in mijn geval) Pinterest expert. Maar ook die ondernemer, de moeder, de persoon die van spiritualiteit houdt, die veel boeken leest over mindset, groei en persoonlijke ontwikkeling en de strateeg die houdt van stappenplannen, lijstjes, statistieken enzovoort. Yup quilty 🙋🏻‍♀️

Door niet alleen maar de focus te hebben op jouw expertise maar ook delen van andere dingen laat zien krijgen mensen een kans je beter te leren kennen. En dat is echt nodig om van mensen daadwerkelijke klanten te maken.

Beslis wat makkelijk voor je is

Als je hebt besloten wat je het makkelijkste afgaat dan ga je daar echt consequent mee bezig. Het hoeft niet perfect. Man, ik heb blogs geschreven en video’s opgenomen die verre van perfect zijn. Maar het zijn allemaal leermomenten en helpen mij bij het groeien van mijn bedrijf.

Ik deel sowieso erg veel over Pinterest, ondernemen en online marketing. Op Instagram ben ik bijvoorbeeld persoonlijker en ook in mijn podcasts wil ik meer delen over mijn interesses.

Delen op meerdere kanalen

Als jij hebt gekozen voor een vorm die het beste bij je past. Zorg dan dat je het altijd deelt op jouw website. Maak je gebruik van video of podcast dan kan je er zelfs nog voor kiezen om de teksten uit te schrijven. Op die manier geef je Google de kans om jouw website beter te waarderen.

Vervolgens kan je uit al die blogs, video’s en podcasts stukjes gebruiken voor op jouw social media. Je kan er een Insta-post van maken een story, een Facebook post, een Linkedin post en natuurlijk maak je een pin voor Pinterest 😉

Meer weten?
Luister de hele podcast voor al mijn tips rondom het makkelijk creëren van content!

Checklist Boost jouw business met Pinterest. Pinterest voor bedrijven de tips voor een kick-start.

Zet de eerste stappen metPinterest

Schrijf je in en download meteen mijn checklist!

Inschrijven nieuwsbrief

Inschrijving is gelukt! Check je email, ook je spam!!

Pin It on Pinterest

Share This